Vitamíny v kozmetike

K najnovším trendom v kozmetike patrí obsah vitamínov v zložení. Môžeme siahnuť po sérach s dominantným zastúpením toho - ktorého vitamínu, prípadne sa dajú zvoliť i výrobky s kombináciou rôznych vitamínovým zložiek. Ak chceme podporiť urýchlenie hojenia, regeneráciu pokožky a jej celkové rozjasnenie, dobrou voľbou bude vitamín C. K omladeniu a jemnému vyhladeniu vrások nám môže pomôcť vitamín A v jeho rôznych formách a tiež i vitamín E. Podráždenú pokožku upokojí provitamín B5. Nuž i ja podlieham módnym trendom a kozmetiku so slovom vitamín v názve som nemohla v nemeckej drogérií Müller nechať bez povšimnutia. Teraz sa už obsah oboch prípravkov blíži ku dnu a je tak najvyšší čas zhodnotiť ako prípravky značky Hildegard Braukmann na moju pleť účinkovali.

Pleťové tonikum s vitamínmi HILDEGARD BRAUKMANN je podľa oficiálneho popisu určené na dočistenie a rozjasnenie pleti. Výrobca na obale výrobku vyzdvihol najmä neutrálne ph a obsah bieleho čaju, aloe vera, pantenolu, vitamínu C a alantoinu. Pri detailnejšom pohľade na zloženie môžeme objaviť i ďalšie zložky, ktoré sú rozhodne zaujímavé. Osobne ma potešila najmä absencia alkoholu v zložení. Zloženie nie je síce čisto prírodné, no značka sa tak ani neprezentuje. Databáza EWG ho však hodnotí vcelku pozitívne. K "High Hazard" látkam patrí len vonná zložka citral,  ktorá môže spôsobiť alergiu. Táto zložky je však vari v takmer každom kozmetickom produkte, nakoľko predstavujú súčasť esenciálnych olejov.

HILDEGARD BRAUKMAN- vitamin face tonic
aqua  |   voda   |  rozpúšťadlo
aloe barbadensis leaf extract  |   extrakt z aloe   |  upokojuje, regeneruje
pentylene glycol  |   rozpúšťadlo
propylene glycol  |   rozpúšťadlo, zmäkčuje pokožku, uľahčuje prienik látok do pokožky
caprylyl/capryl glucoside  |  cukorný tenzid |  čistenie pokožky
panthenol  |   provitamín B5   |  podporuje obnovu buniek a regeneráciu
sodium ascorbyl phosphate   |   forma vitamínu C   |  rozjasnenie pokožky, predlžuje trvanlivosť   
citric acid   |  kyselina citrónová   |  úprava ph
allantoin   |  podporuje delenie buniek, zmierňuje podráždenie
camellia sinensis leaf extract   |  extrakt z čajovníka čínskeho  | dodáva vitalitu
sodium phytate   |  chelačné činidlo
parfum   |  vonné zložky
citral   |  vonná zložka
limonene   |  vonná zložka 
linalool   |  vonná zložka

A aké je samotné tonikum? Skvelé. Rozpíšem sa však určite i podrobnejšie. Tonikum v množstve 200 ml je balené v nepriehľadnom plastovom obale. Otvor na aplikáciu tonika má primeranú veľkosť. Nevytečie ho veľa, no ani málo. Vonia ako Celaskon. Veď ten vitamín C i obsahuje na siedmom mieste v zložení. Na kozmetickom tampóne má jemnú oranžovú farbu. Čistiaca schopnosť je priemerná. Neobsahuje alkohol, čiže určite od neho nečakajte hĺbkové čistenie. Mne to však vôbec nevadí. Pleť dôsledné odlíčim v predchádzajúcich krokoch a tonikum mi potom slúži naozaj už iba na jemné dočistenie. Tonikum je k pleti jemné a dokonca i mierne hydratačné. Čo je však na ňom úžasné, je jeho rozjasňujúci efekt, čo by malo byť dôsledkom vitamínu C v zložení. Pleť je krásne rozžiarená a ja sa vďaka tomuto toniku zaradila do fanklubu vitamínu C v kozmetike. Cena je síce o niečo drahšia. V Müllerovi som ho kupovala za cca 11 €, no míňa sa pomaly a efekt stojí za to. Pri najbližšej možnosti si ho určite kúpim do zásoby.


Vitamínové hydratačné sérum HILDEGARD BRAUKMANN má podľa výrobcu pleť hydratovať a pôsobiť voči prejavom stresu. Výrobca v popise výrobku stavil na zložky ako sú koenzým Q10, skvalén, palmitát vitamínu A, vitamín a manľový olej. Ak vás zaujíma zloženie podrobnejšie, pripravila som znovu pre vás podrobný prehľad aj s vysvetlením účinku jednotlivých zložiek. Ak ide zloženie úplne mimo vás, tak ho pokojne preskočte a dostanete sa k účinkom séra na pleť. Zloženie je pomerne dlhé a podľa databázy EWG k "High Hazard" látkam patrí retinyl palmitáte, čo je paradoxne zároveň aj účinná zložka. Rizikový je však len pri kontakte so slnečnými lúčmi. Ak sa sérum používa na noc, alebo počas menej slnečných dní v kombinácií s krémom s UV filtrom, je táto zložka v poriadku.

HILDEGARD BRAUKMAN- vitamin hydro serum
aqua  |   voda   |  rozpúšťadlo
pentylene glycol  |   rozpúšťadlo
glycerin |   glycerín  |  viaže vodu do pokožky
isostearyl alcohol  |  stabilizátor
tocopheryl acetate |   vitamín E   |  antioxidant
caprylic/capric triglyceride   |   kaprylové činidlo   |  premasťuje pokožku   
betaine  |  glycín   |  upokojuje a zvlhčuje
cetyl alcohol   |  zjemňuje a vyhladzuje
prunus amygdalus dulcis oil   |  mandľový olej   | starostlivosť o pokožku
stearic acid   |  kyselina stearová  | emulgátor
butylene glycol cocoate  |  stabilizátor
dicaprylyl ether   |  olejová zložka
hydrolyzed corn starch   |  hydrolyzovaný kukuričný škrob   |  absorbčná zložka
ammonium acryloyldimethyltaurate/vp copolymer   |  zabezpečuje viskozitu
beta vulgaris root extract   |  extrakt z červenej repy   |  účinná zložka
squalane  |   skvalén  |  starostlivosť o pokožku
glyceryl dibehenate  |   emulgátor
arginine  |  udržiava vlhkosť
xanthan gum  |   xantánová guma   |  zahusťovadlo a spojivo
parfum  |   vonné zložky
tribehenin  |   starostlivosť o pokožku
retinyl palmitate  |   palmitát vitamínu A   |  chráni pred voľnými radikálmi
ethylcellulose  |   zabezpečuje viskozitu
glyceryl behenate  |   starostlivosť o pokožku
helianhus annuus seed oil  |   slnečnicový olej   | starostlivosť o pokožku
tocopherol  |   vitamín E   |  antioxidant
sodium phytate  |  chelačné činidlo
ubiquinone  |   koenzím Q10 |  chráni bunky
limonene  |   vonná zložka
p-anisic acid  |  vonná zložka
citronellol  |  vonná zložka

A ako pôsobí kombinácia všetkých zložiek na pleť? Vôňu takmer necítiť. Sérum je bielej farby a má ľahkú mliečnu konzistenciu. Dobre vsakuje a na pleti nelepí. Nie je to však sérum v pravom slova zmysle, na ktoré sa ešte nanáša krém. Zrejme by to platilo pre suchú a normálnu pleť. Mojej zmiešanej pleti však úplne postačuje samostatné, bez krému. Ak by som použila krém, už by to bolo na mňa veľa a leskla by som sa. Vyskúšala som použitie na noc i ráno, pod make-up a oboje je fajn. Pleť je vyhladená a pekne hydratovaná. A to i teraz v zimnom období, keď na ňu pôsobí chlad a vietor. Iné účinky som však nevidela. Najskôr som si myslela, že sérum by pleť malo zozjasniť, ako tonikum. Môj predpoklad, že celá ružová emosie rada obsahuje vitamín C, však bola mylná. Sérum je bez céčka a tak čakať rozjasnenie, navyše, keď to ani výrobca nesľubuje, je nezmysel. Obsah vitamínov E a A plus Q10 by mohol pôsobiť omladzujúco a vyhladzovať vrásky. To som si však ja osobne nevšimla a podľa mňa ide o čisto hydratačné sérum. Ak teda hľadáte niečo s ľahkou konzistenciou na hydratovanie pleti, môžem toto sérum odporučiť. V množstve 30 ml sa predáva za približne 16 €.


Preferujete kozmetiku s obsahom vitamínov? Ktorý vitamín má u vás naozaj viditeľný účinok?

Komentáre

  1. Ak mám byt úprimná, o tejto značke som vôbec nepočula, no produkty vyzerajú celkom dobre. Zatiaľ som kozmetiku s obsahom vitamínov nepoužívala, no pozerala som na niektoré produkty od The Ordinary. :)

    deerly lost / blog instagram

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na Slovensku nie je velmi znama. Ja som o nej tiez predtym nepocula a necitala som o nej ziadne recenzie. Riskla som nakup a oplatilo sa :-)

      Odstrániť
  2. Já zatím žádnou kosmetiku s vitamíny nepoužívala (nebo o tom nevím:D), ale to sérum nevypadá vůbec zle:).
    Windy pink style

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vitamíny som zatiaľ na pleť neskúšala, ale kúpila som Alpha Lipoic kyselinu od The Ordinary na jazvičky po akné. Potom chcem ale vyskúšať aj koncentrovanú salycilovú, len vtedy nebola dostupná.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som zvedava na recenziu. Na The Ordinary som uz tiez pozerala, no neviem sa rozhodnut pre konkretny produkt. Kde si objednavala? Z oficialnej anglickej stranky?

      Odstrániť
    2. Z Beautybay. Objednávala som si tam niečo iné, tak som to vybavila naraz :)

      Odstrániť
  4. Tiež som zatiaľ nemala tú česť s touto značkou. Séra som mala zatiaľ asi tak tri a najviac sa mi páčilo to od Eucerinu s kyselinou salicylovou. Čo sa týka vitamínov najviac ma to asi ťahá k vitamínu E. S vitamínom C som toho zatiaľ veľa nemala alebo o tom aspoň neviem.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky