Decembrové prázdne obaly

Stretávame sa v poslednom tohtoročnom článku a ako sa na záver roka patrí bude o spotrebovanej kozmetike s trochou štatistiky. S koncom roka však blog nekončí. Aspoň teda dúfam, lebo človek nikdy nevie. V najbližších dňoch sa môžete tešiť na kozmetické rebríčky, do ktorých som usporiadala a obodovala všetku kozmetiku, ktorú som počas roka používala. Dnes však zostaneme pri prázdnych obaloch. Už by sa ich patrilo odniesť do koša.
V decembri som spotrebovala 16 kusov kozmetiky, pričom do kategórie prírodnej kozmetiky spadá 9 druhov.

balzam na pery Lavera

Balzam na pery Balea vo verzii intensiv sa presne pred rokom ukrýval v adventom kalendári značky Balea. Podľa mňa patrí k objavom roka. Za pár eúr priam zázračný balzam. Konzistenciou je veľmi ľahký, nemastí, nelepí. Zdá sa, akoby na perách ani nemal šancu niečo spraviť. Pery sú však pekne hydratované, ošetrené, chránené pred nečasom. Konzistenciou je vhodný aj ako podklad pod rúže, ktoré vysušujú. Toto fakt odporúčam. 
Cena: cca 1 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Balzám na pery Lavera vo verzií basis sensitiv je ako stvorený na zimné obdobie, lebo pery nielen hydratuje, ale poskytuje im aj ochrannú vrstvu. Balzam je pomerne tuhý, avšak aplikuje sa ľahko. Zostáva iba na perách a neprechádza do ich okolia. Prežil dokonca i vypratie v pračke bez toho aby sa roztiekol a zmenil svoje vlastnosti. Je to jedna z mála veci od značky Lavera, ktorá mi vyhovuje.
Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

hydratačná maska Alverde

Kúpeľ na nohy s vôňou pomaranča Alverde som našla v adventnom kalendári tejto značky. Patrí k prípravkom, ktoré má potešili. Ide v podstate o hrubozrnnú morskú soľ, slnečnicový olej a rôzne vonné látky. Sáčok vystačil na dve použitia. Vodu sfarbil do oranžová, krásne voňal pomarančom a zázvorom, soľ chodidla masírovala a pomaly sa rozpúšťala. Pokožka nôh bola po kúpeli mäkká a hydratovaná. Dá sa kúpiť i samostatne a to za 0,95 €.
Cena: cca 0,83 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Hydratačná maska s divokou ružou a bambuckým maslom Alverde je ďalším spotrebovaným kúskom z adventného kalendára. Už v názve ma varovali, že nebude určená pre môj typ pleti. Ja sa s bambuckým maslom nekamarátim. Nanútila som ju teda manželovi. Konzistenciou pripomínala termix, jemne voňala a pleť hydratovala. V balení jej však bolo až príliš veľa a tým že obal sa po odstrihnutí nedá uzatvoriť, musela sa spotrebovať hneď. Pleť bola po jej použití hydratovaná. Predáva sa i samostatne a to za 0,95 €
Cena: cca 0,83 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: priemerná

očný krém Cien

Antibakteriálny čistiaci gél - čistá pleť Navia zanecháva na pokožke jemný film, takže ak ho chcete používať na odličovanie alebo na večerné čistenie pleti, po ktorom ešte nasledujú séra a krémy, nebudete spokojní. Vhodný je podľa mňa na ranné čistenie pleti. Používala som dve pumpičky, ktoré sa hneď zmenili na jemnú mliečnu emulziu. Gél pleť pekne vyčistil, nevysušil ju. Po opláchnutí na pleti zostane ochranná vrstva, ktorá však ráno príde vhod. Predsa len je už chladnejšie počasie a pleti neprospieva ak ju vysušíme a potom vyjdeme do sychravého počasia. Ochranná vrstva nebráni použitiu podkladového krému a následne ani make-upu. Vôňa tiež nie je na zahodenie. Neroli s jemným podtónom čajovníkového oleja vedia spríjemníť rannú hygienu. Ešte by si mohol niekto položiť otázku, či sa tak malé balenie za takú cenu vôbec oplatí. Nuž i ja som mala spočiatku pochybnosti. Toto maličké balenie mi však vydržalo tri mesiace.
Cena: cca 9 €
Celkové hodnotenie: dobrý

Očný krém divoká ruža Cien patrí do radu prírodnej kozmetiky tohto obchodného reťazca. Má ľahkú konzistenciu, dobre sa rozotiera a aj dobre vsakuje. Je bez vône a žiaľ aj bez účinku. Nejaký ten fajn pocit hydratácie, či vypnutého očného okolia sa nedostavil.  Používala som ho i na dekolt, no ani tam ma svojim účinkom nepresvedčil. Možno by mohol zaujať vekovú kategóriu okolo dvadsiatky, no ja už od očného krému očakávam viac.
Cena: cca 3 €
Celkové hodnotenie: priemerný

Alverde

Ceruzka na oči L.A.Girl v odtieni brown je pre mňa žiaľ nepoužiteľná. Ide o tmavohnedú matnú farbu, s ktorou sa však veľmi zle kreslí. S touto ceruzkou neviem pracovať tak, aby som čiaru nakreslila v blízkosti rias. Medzi čiarou a riasami mi vždy zostane nenalíčený pas, čo nevyzerá dobre. Nemyslím si, že to bude iba mojou nešikovnosťou. Okrem tejto nepoužiteľnosti sa ešte aj zle strúha. Ceruzku vyraďujem nespotrebovanú.
Cena: cca 6 €
Celkové hodnotenie: pre mňa nepoužiteľná

Ceruzka na pery Alverde v odtieni pretty mauve sa naopak strúha dobre a aj sa s ňou dobre kreslí, no tiež má svoje ale, pre ktorú ju vyraďujem. Rúž drží v priestore pier iba veľmi obmedzene a mieša sa s farbou rúžu. Istý čas som ju síce používala, no už som našla lepšiu náhradu.
Cena: cca 2 €
Celkové hodnotenie: priemerná

Krycí a zmatňujúci korektor Dermacol, odtieň 2 som kupovala pravidelne, no už ma prestal po rokoch baviť. Stále však platí, že zakryje, neoxiduje, drží. Má praktické balenie, ktoré možno dať do kabelky a použiť prakticky kdekoľvek. Akurát s odtieňom je trochu problém. Jednotka je na mňa príliš svetlá a dvojka by zase mohla byť trochu svetlejšia.
Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: výborný

Objemová maskara Cien bola takým experimentom, ktorý veľmi nevyšiel. K jej dobru slúži, že oči nedráždila, no zase ju na očiach ani nebolo veľmi vidieť. Dokonca i keď som sa večer odličovala, na odličovacom tampóne zostávalo iba minimum čiernej farby. Mohla by zaujať tak maximálne mami školáčok, ktoré sa už chcú líčiť. Slečny majú pocit, že sa líčia, no na očiach ju nevidieť.
Cena: cca 2 €
Celkové hodnotenie: priemerná

Cien

Účinný  krém PurDerm DADO SENS je určený na zapálenú, problematickú, mastnú a poškodenú pleť všetkých vekových kategórií.  Obsahuje žiaľ bambucké maslo, čo som si všimla až po tom, ako som ho začala používať. Nasledovalo upchávanie pórov a tvorba akné. To isté sa stalo, keď som krém začala používať na dekolt. Má i pozitívne vlastnosti. Pekne vonia, dobre sa rozotiera, pleť hydratuje, drží na ňom make-up. Ale načo mi to je dobré, keď som ho musela domíňať len na ruky a nohy. Škoda.
Cena: cca 14 €
Celkové hodnotenie: pre mňa nepoužiteľný
Dezinfekčný gél na ruky Cien nesmie chýbať. V podstate ho kupujem do zásoby, keďže nepatrí do stáleho sortimentu. Má praktické balenie, dá sa povedať, že na pomery dezinfekčných gélov aj vonia. Verím, že naozaj aj dezinfikuje, ale to už pomocou mikroskopu neoverujem.
Cena: cca 1,50 €
Celkové hodnotenie: výborný

šampón Cien

Healthymask Soaphoria je v nie príliš lákavom obale z lacného plastu. Trochu to zachraňuje papierová etiketa na obale. Na obaloch by Soaphoria mohla popracovať. Vidím to u nej na extrém. Od prepracovaných sklenených obalov s mašličkou prechádza až k takýmto čudám. Samotná maska je zelená. Vonia mentolom a to aj napriek tomu, že mentol v zložení nie je. Zrejme tak reagujú vône pridaných esenciálnych olejov. Konzistencia pripomína ľahučký krém. Na vlasy sa dobre nanáša, rozotiera sa a z vlasov sa aj dobre oplachuje. Vlasy sa po nej dobre upravujú, nie sú ničím zaťažené a spľasnuté a to ani vtedy, keď si masku doprajem vo väčšom množstve. Masku som začala používať na vlasy v dobrom stave a počas jej celého používania zdravé zostali. Svoju funkciu predchádzať poškodeniu vlasov teda splnila. Spotreba trvala presne celý rok. Nevylučujem, že po nej siahnem zase.
Cena: cca 9 €
Celkové hodnotenie: výborná

Everyday shampo 7 herbs & aloe vera Cien bol vcelku fajn. Dobre penil, vlasy umýval, nevysušoval, nedráždil vlasovú pokožku. Vôňa bola svieža. Vlasy sa po jeho použití dobre upravovali. Šampóny Cien mám rada. Je to taká stávka na istotu za málo peňazí.
Cena: cca 2 €
Celkové hodnotenie: dobrý

sprchová pena Cien


Ošetrujúci sprchový gél s granátovým olejom a zázvorom Alverde má pekný obal a sladkú vôňu. Pení slabučko a spotreba je teda rýchla. Pokožku nevysušuje, no nemám pocit, že po jeho použití je hygiena naozaj dôkladná. Po cvičení alebo nejakej manuálnej práci, keď som naozaj spotená preto radšej siaham po niečom inom. Ak hľadáte vyslovene produkt s granátovým jablkom, tak v tomto prípade sa extrakt z neho nachádza na jedenástom mieste.
Cena: cca 3 €
Celkové hodnotenie: priemerný

Sprchová pena po opaľovaní Cien je pomerne výdatná, trvácna, s neutrálnou vôňou. Pokožku nevysušuje, telo umyje, vo vani sa z nej nešmýka. Taká klasika. Nič čo by som musela mať z týchto dôvodov aj v ďalšom balení. Napriek tomu som si kúpila ďalšie dve balenia. Pena je totiž výborná na holenie. No a také produkty, ktorými sa aj osprchujete aj upravíte, no už je niečo iné. Ak ju v Lidli ešte uvidíte, odporúčam vyskúšať.
Cena: 2 €
Celkové hodnotenie: výborná


Celkovo som v decembri minula kozmetiku v hodnote cca 64 €. Po odrátaní zliav, darčekov a spoluprác sú reálne náklady 37 €. A keďže máme koniec roka 2017, tak som spočítala celkovú hodnotu minutej kozmetiky, ktorá dosahuje hodnotu 1163 €. Ak odrátam zľavy, spolupráce a darčeky (k darčekom nerátam tie, ktoré boli zo spoločného rodinného rozpočtu) sú reálne náklady za kozmetiku 876 €. V prepočte na kusy som minula 202 kusov, z čoho 120 kusov bolo z kategórie prírodná kozmetika. V priemere teda 17 kusov minutej kozmetiky za mesiac.



Komentáre

Obľúbené príspevky