Septembrové prázdne obaly

Tento mesiac sa moja spotreba kozmetiky dosť zvýšila. Dalo sa to i čakať. Letné horúčavy vystriedala jeseň a ja som znovu siahla po telovej kozmetike, ktorej som sa počas leta vyhýbala. Veď kto by sa chcel v horúčavách natierať kozmetikou ak nemusí. Minulo sa i niekoľko deodorantov a pár kúskov dekoratívky. Poďme sa však na to pozrieť trochu podrobnejšie.


V septembri som spotrebovala 20 kusov kozmetiky, pričom do kategórie prírodná kozmetika spadá 11  kusov.

Šampón pre vážne stavy lupín Bioderma  bol takmer bez vône. Dobre penil a dobre sa z vlasov oplachoval. Neúčinkoval po prvom použití, no účinok sa časom prejavil. Svrbenie prestalo po asi troch použitiach a lupiny zmizli približne po siedmych umytiach. Efekt trval počas celej doby používania šampónu. Nevýhodou je však to, že vlasy sa po tomto šampóne ťažko upravovali. Boli rozlietané, drobné vlásky odstávali do každej strany. Vlasom chýbal lesk. Skôr by som teda tento šampón videla iba na príležitostné použitie, keď je pokožka v takom stave, že lesk a upraviteľnosť vlasov neriešime. Obal bol príšerný. Viečko priliehalo tak tesne, že pri otváraní som si viackrát oškrela hánky prstov.
Cena: cca 14 €
Celkové hodnotenie: dobrý

Tuhý šampón proti lupinám tea tree - lemongras Ponio skvele penil, bol konzistentný, pekne voňal esenciálnymi olejmi. Vlasy po jeho použití vôbec neboli vysušené. Dokonca by som napísala, že až mierne hydratoval. Vlasy sa dobre upravovali. Bol tiež účinný proti lupinám a svrbeniu hlavy. Pri cestovaní sa navyše dá použiť aj ako náhrada sprchové gélu a šetrí tak priestor v kozmetickej taštičke. Píšem to stále, no podľa mňa najlepšie šampúchy sú tie od Ponio.
Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: výborný



Olej Cellulite od Alterry mal skvelý obal s pumpičkou. Vďaka nemu nebol výrobok umastený a nepadal z ruky. Vôňa pripomínala citrónový čaj s medom a bola vcelku fajn. Rozotieral sa dobre. Nevsakoval bleskovou rýchlosťou, no vsiakol skôr ako som si obliekala pyžamo. Účinok proti celulitíde som si veľmi nevšimla, no pokožku spevnil a hydratoval.
Cena: cca 5 €
Celkové hodnotenie: dobrý

Pena na chodidlá Tropical Summer Cien pekne voňala a dobre sa rozotierala. Chodidla boli hydratované a pri pravidelnom používaní boli naozaj v dobrom stave. Výhradu mám akurát voči farbe samotnej peny. Jemný odtieň oranžovej bol síce pekný, ale podľa mňa farbivo pridávali zbytočne. Moje oči potešil pestrý obal a výrobok kľudne mohol byť biely. Načo na seba dávať zbytočnú chémiu. Bola to letná limitka, takže ďalšie balenie už asi nezoženieme. Každopádne trpezlivo očakávam v ponuke akúkoľvek penu na chodidlá Cien, lebo Cien to s penami skrátka vie.
Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: výborná

Levanduľový bonbón do kúpeľa Joik bol krásny dizajnový i funkčný kúsok. Pridáva sa do kúpeľa, v ktorom sa postupne rozpúšťa. Do vody sa uvoľňuje kakaové maslo, ktoré pokožku hydratuje. Vplyvom sódy bonbón jemne šumí. Do toho všetkého sa uvoľňuje vôňa levanduľového esenciálneho oleja, ktorý podporuje relaxáciu. Krása. 
Cena: ja som mala vzorku, no pri prepočte vzhľadom na plné balenie odhadujem, že by mohla stáť cca 2 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Telové maslo Snehulienka Alverde z limitovanej edície príjemne sladko voňalo, dobre sa nanášalo, dlhšie vsakovalo. Klasická verzia je o niečo lepšia ako limitky, ale keď tie limitky sú také milé. Už som spotrebovala posledný kúsok, takže nákupna stopka na Alverde limitky sa u mňa skončila. Hurá do DM. Obaly z tejto limitky využijem pri výrobe vlastnej kozmetiky.
Cena: 1,30 €
Celkové hodnotenie: výborné


Repelent Do lesa od značky Mylo voňal pomerne výrazne, no príjemne. Vo vôni prevažuje eukalyptus a niekde v pozadí ho tlmí rozmarín. Nanáša sa ľahko, no do pokožky nevsiakne úplne. Ja som ho nanášala na odkryté časti tela, prípadne na miesta kde by mohol hmyz ľahko vyliezť, ako napríklad nad ponožky. Bonusom k repelentnému účinku bola hydratácia pokožky. Na prechádzky do parku, či po lúke bol ideálny. Pri prechádzke v lese však už mám určité výhrady. Tým, že repelent nevsiakne úplne, tak sa do pokožke občas zachytí nejaké to ihličie, alebo smietky zo stromov. Repelentný účinok by som odhadla tak na 80 %. Dokázateľne sa mi vyhýbali osy a muchy. Kliešťa som našťastie buď nestretla, alebo sa mi vyhol tiež. Jedinú nepríjemnosť som mala akurát s komárom. Repelent oveľa lepší a ekologickejší ako tie chemické "zbrane", ktoré som dávnejšie používala. Registrujem však už i prírodne verzie repelentov v spreji, takže ďalšiu sezónu ich plánujem vyskúšať. Predpokladám, že sprej by mohol mať praktickejšiu aplikáciu ako krém.
Cena: 7 €
Celkové hodnotenie: výborný

Mandľový sprchový balzam Kneipp má príliš nezaujal. Nebol zlý, no od značky ako je Kneipp som toho čakala viac. Vôňa bola korenistá, výrazná. Veľmi mi nesadla. Samotný balzam bol riedky. Pokožku umyl, nevysušil, bol prírodný. Nemá však nič navyše, takže znovu po ňom nesiahnem.
Cena: 2 €
Celkové hodnotenie: priemerný

Deodorant Pure & Natural Nivea som si kupovala kvôli tomu, že neobsahuje hliník. Vôňa je veľmi pekná jasmínová, ale dosť výrazná. Ak som použila tento deodorant, už som sa bála do toho použiť ešte aj nejakú "voňavku". Potila som sa bežne a pach potu cítiť nebolo. Oblečenie som však vždy po jednom použití musela dať do prania, práve kvôli prenikavej vôni, ktorá zostávala na oblečení a nedala sa vyvetrať. Nakoniec som ho presunula do tašky na cvičenie a používala vo fitku. Na tento účel je fajn a kupujem si ho pravidelne.  Aktuálne používam už tretie balenie.
Cena: cca 2 €
Celkové hodnotenie: výborný


Nivea - protect & care with Nivea creme ingredients som si kúpila kvôli obalu. Medzi tými pestrofarebnými obalmi ma jednoduchou modrou farbou zaujal. Samotný výrobok mal bielu tuhú konzistenciu s jemnou vôňou, ktorá má veľmi blízko ku klasickým modrým Nivea krémom. Aplikuje sa veľmi dobre, nezanecháva biele fľaky na oblečení, nesúperi s parfumom o pozornosť a hlavne účinkuje. Ako tak spomínam, tak ide o najlepší antiperspirant, aký som za posledné roky mala. V lete som ho striedala s prírodným deodorantom v pomere jeden deň chémia a druhý deň príroda. Nivea účinkovala aj ďalší deň. Ja tých 48 hodín totiž nechápem tak, že sa vôbec nespotím, ale ako čas, kedy tlmí potenie. Teraz na jeseň a so začiatkom zimy ho používam 2 krát týždenne, keď viem, že budem mať ťažký deň. Za mňa teda modrú Niveu rozhodne odporúčam.
Cena: 2 €
Celkové hodnotenie:jeden z najlepších


Mydlo Carbone s aktívnym uhlím od značky Soaphoria používam na dočistenie pleti po použití odličovacieho gélu. Po zavedení tohto kroku sa stav mojej pleti dosť zlepšil. Vždy som si myslela, že pleť čistím dostatočne, no vidím, že som sa mýlila. Na mydle sa mi nepáči, že naspodu sa usadí vrstva uhlia, ktorá pleť škrabe. Vyriešila som to tak, že som túto usadenú vrstvu odrezala a vyhodila. Mydlo bolo potom už skvelé. Jemné, pleť nevysušovalo, nefarbilo umývadlo. Používam ho len na tvár, takže sa spotrebovávalo fakt pomaly. Soaphoria však dosť často mení zloženie výrobkov. Keď som písala samostatnú recenziu na toto mydlo, našla som tri verzie zloženia. Od toho sa zrejme budú odvíjať rôzne skúsenosti s týmto mydlom.
Cena: 5 €
Celkové hodnotenie: výborné

Pleťová voda Terra Naturi bez obsahu alkoholu výborne dočistí pleť, bez toho aby ju vysušovala.  Pleť po použití tejto pleťovej vody nie je lepkavá, vysušená, či nejako inak podráždená. V skratke povedané skvelá pleťová voda bez alkoholu za veľmi priaznivú cenu. Problémom je tak trochu uzáver, ktorý ťažšie prilieha a je riziko, že pri zlom zatvorení by sa mohla vyliať. V rubrike o spotrebovaných výrobkoch sa objavuje opakovane.
Cena: cca 2,30 €
Celkové hodnotenie: jedna z najlepších


Argánový olej Sagrada Natura je kvalitný olej, na ktorý nedám dopustiť. Nanášala som ho na navhlčenú pleť, do ktorej úplne vsiakol za nejakých desať minút. Potom už pleť vôbec nebola mastná. Bola hladká, hydratovaná. K môjmu prekvapeniu pôsobí aj na akné. Má totiž antiseptické účinky, takže ak ho nanesiem na akné v čase jeho vzniku, do rána sa zmenší prípadne až úplne zmizne. Balenie oleja je tiež praktické. Ide o sklenenú flaštičku z tmavého skla s praktickou pipetou. Papierová etiketa na fľaštičke nie je ani po dlhšom používaní mastná, neodlepuje sa. Cena za olej v konečnom dôsledku ani vysoká nie je. Olej som používala presne rok. Opakujem sa, ale pre moju pleť to je zázrak. Ja osobne nemám potrebu hľadať iný argánový olej a v blízkej dobe plánujem urobiť objednávku.
Cena: cca 16,50 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Ochranný krémový gél na opaľovanie na problematickú pleť od značky Eucerin má ochranný faktor 50+. Je skvelý. Neupcháva póry, nezhoršuje stav pleti a zároveň chráni pleť pred UV žiarením. Po nanesení rýchlo vsiakne, pleť zmatňuje. Dá sa naň bez problémov použiť make-up. Robí všetko, čo sľubuje výrobca v popise. Ja som z neho nadšená. Konečne opaľovací krém na problematickú pleť. Malú výhradu mám iba voči baleniu. Je síce praktické a hygienické, no nevidieť koľko krému zostáva vo vnútri. Keďže som ho začala používať ešte koncom minulého leta, dúfam, že jedného pekného slnečného dňa nezostanem nemilo prekvapená. Je však bežne dostupný v lekárňach, takže na druhej strane netreba čakať na objednávku z e-shopu. Ja som s ním nadmieru spokojná.
Cena: cca 15 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších


Pleťový krém na problematickú pleť Annemarie Borlind vidíte v spotrebovaných s menšími prestávkami pravidelne. Tento krém odsunul do úzadia všetky moje obľúbené krémy.  Ide o prírodný krém, ktorý hydratuje a zároveň stabilizuje tvorbu mazu. Má dezinfekčné a antibakteriálne účinky. Je použiteľný ako nočný krém a zároveň je vhodný i ako podklad pod make-up. Toto balenie som používala ako denný krém, pričom výborne fungoval ako podklad pod make-up. Teraz si síce spravím v jeho používaní menšiu prestávku, no ďalšie balenie mám už nakúpené do zásoby.
Cena: cca 12 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších



Long last glosswear Clinique v odtieni 34 purple crush bol mojím najobľúbenejším odtieňom zo sady piatich leskoch, ktorý som si kúpila na letisku. Preto sa zrejme minul ako prvý. Ak vás zaujali, ešte stále sa toto balenie v duty free shopoch predáva. Pery boli po nanesení lesku výrazne pigmentované, lesk neprechádzal do okolia pier, vydržal približne 3 - 4 hodiny v dobrom stave a potom sa postupne nenápadne vytráca. Na perách síce zanecháva pocit, ktorý by niekto označil sa jemne lepivý. Pre mňa je to však indikátorom toho, že na perách je všetko ok, prípadne viem, či treba lesk obnoviť aj bez toho aby som sa kontrolovala v zrkadle.
Cena: cca 6 € (po prepočte na počet kusov v balení)
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Make-up anti-blemish solution od Clinique mám už v druhom balení a v zásobe mám nakúpené ďalšie dve. Odtieň fresh ivory 02 vyhovuje svetlej pleti s podtónom do ružova prípadne i s neutrálnym podtónom. Make-up vydrží počas celého pracovného dňa, neoxiduje, nestráca sa. Krytie poskytuje silné, no zároveň nevytvára na pleti masku. Korektor používam iba zriedkavo. Cena je vyššia, no mne sa ho zatiaľ vždy podarilo kúpiť v nejakej akcií. Výhradu mám voči baleniu. Je síce pekné a praktické, no ak nerozrežete obal, zostane v ňom veľmi veľa produktu. Po rozrezaní obalu som make-up používala ešte celý mesiac.
Cena: cca 25 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších



Korektor a rozjasňovač 2v1 Match Perfection od značky Rimmel je určený na krytie nedostatkov a rozjasnenie pleti, pričom aplikácií pomôže jemný aplikátor, ktorý je súčasťou obalu. Aplikátor je fajn, no zvyšok balenia je dosť lacný a podľa mňa nepekný plast. Krytie bolo slabé. Skôr ide vyslovene o rozjasňovač, čo mi vyhovovalo. Rozjasňovacia schopnosť bola pomerne výrazná. Nevšimla som si, že by zachádzal do vrások, prípadne spôsoboval nejaké neželané efekty. Len to s ním netreba samozrejme preháňať. Odtieň 010 ivory bol pekný svetlý, vhodný pre moju pleť. Komu stačí ako výsledný efekt iba rozjasnenie bez krytia, ten bude s výrobkom spokojný.
Cena: cca 4,50 €
Celkové hodnotenie: výborný

Full throttle lipstick NYX v odtieni 07 sidekick vyraďujem nespotrebovaný. Odtieň sidekick sa mi veľmi páči. Je to taká matná staroružová. Možno by som ju označila až za takmer nude odtieň. Z tváre nekričí, no zároveň je viditeľná. To je však jediné pozitívum. Po nanesení však dosť vidieť rozdiel medzi nalíčenou časťou pier a nenalíčenou vnútornou častou pery. Taký ten prechod do ústnej dutiny. Toto sa mi nestávalo ani pri oveľa výraznejších odtieňoch. Snažím sa to rozmazávať, no väčšinou sa mi to nedarí. Väčší problém je však to, že rúž na perách dosť hrudkuje. Pery sa pod jeho pôsobením stiahnú, zvýraznia sa ryhy a pôsobia popraskane. Rúž síce vydrží nejaké tie tri hodiny, čo je pekné, no vôbec to nevyzerá dobré. Navyše pery pri častejšom používaní mierne pália a večer sú vysušené. Výrobku som dávala veľa šancí, no myslím že to s ním už vzdávam. A to ani nehovorím o tom, že je zabelený v lacnom plaste.
Cena: cca 7 €
Celkové hodnotenie: podpriemerný
  
Očné tiene Une natural beauty -  top palette 3 eye nude collection P08 vyraďujem nespotrebované. Skončila im doba spotreby po otvorení, no i tak som veľmi často nepoužívala. Balenie bolo ideálne na cestovanie, alebo minimálne aspoň na každodenné prenášanie v kabelke. Poviem rovno, že ak by som mala hodnotiť iba obal, ide o najlepší, najzaujímavejší a najkvalitnejší kúsok v mojej kozmetické zbierke. Ostatné značky si môžu brať príklad. Priložený aplikátor tiež patrí k veľmi kvalitným kúskom. Samotné očné tiene sú prirodzené, nevýrazné, slabo pigmentované. Najtmavší odtieň veľmi práši. Zvyšné dva síce prášia menej, no i tak som najskôr musela líčiť oči a až potom použiť make-up. Škoda.
Cena: cca 20 €
Celkové hodnotenie: priemerné


Celkovo som minula kozmetiku v hodnote cca 161,10 €. Po odrátaní zliav, výhier a spoluprác sú reálne náklady 110 €.
Máte skúsenosť s niektorým z výrobkov?

Komentáre

  1. Také jsem dříve rozřezávala tubu, abych vydolovala poslední zbytky make-upu :-) teď už raději kupuji make-upy s pumpičkou :-)
    All my cosmetics

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky